Den här månaden har vi haft stort fokus på att bredda våra återförsäljarkanaler. Vi har sedan tidigare framgångsrikt gjort affärer genom åf och vi ser att det är ett effektivt sätt att på en bred front nå ut till den stora massa företagare därute som lider av dålig mobiltäckning.

Våra mobilabonnemang lämpar sig mycket bra att kombinera med en molnväxel och vi riktar oss för tillfället bland annat mot de bolag som idag levererar denna typ av produkt till företag inom våra segment. Mottagandet har varit mycket positivt och vi har utarbetat en provisionsmodell som är uppskattad. Eftersom dålig inomhustäckning är ett problem som ingen av de stora publika utomhusoperatörerna på ett kostnadseffektivt kan lösa så tas våra abonnemang positivt och med en unik egenskap, garanterad täckning. Modellen bygger på att vår återförsäljare säljer sin molnväxel, kombinerat med vårt abonnemang och vi tillser sedan att kunden ifråga får perfekt inomhustäckning. Inget övrigt krävs av slutkunden och mobilabonnemanget fungerar precis som vilket mobilabonnemang som helst både i och utanför det lokala nätet. Fördelen för kunden förutom täckning blir dessutom att det finns garanterad kapacitet i nätet även när lasten är hög i utomhusnäten.

Andra trevliga nyheter under den gångna månaden är en utökningsorder i ett av våra större industriprojekt i Skåne som även det är en återförsäljaraffär. Vi har dessutom framgångsrikt migrerat kunden till ett lokalt mobilnät baserat på Ericsson-utrustning vilket är extra trevligt när vi jobbar inom svensk industri. Samarbetet med vår roamingpartner 3 har också fungerat bra och smidigt och gjort kunden nöjd.

Sedan tidigare har vi också levererat ett WiFi-nät till Akademikerförbundet SSR och det var fantastiskt trevlig att ta emot feedbacken som var mycket positiv. De anställda frågade vår kontaktperson där hur det va möjligt att de fått ett nytt Wifi-nät, de hade inte ens märkt att vi var där, än mindre att ett teknikskifte skett. Ett av skälen var att vi la största delen av arbetet på kvällstid och såg till att byta plattform när lasten i nätet var som lägst för att på det sättet inte störa kundens dagliga arbete. Roligt med ännu en ny och nöjd kund.

För mer information kontakta:

Rikard Slunga 
VD
Netmore
north net connect AB (publ)
Telefon: +46 73 172 30 02
rikard.slunga@netmore.se